top of page

Aanbod bij Yoga Zarah

Om de verschillende yogastijlen en Pilates een keer uit te proberen hebben we een leuke welkomstaanbieding:

De Yoga To Go proefkaart 

€ 25,00 voor 3 groepslessen en/of online lessen naar keuze en 4 weken geldig. 

 

Naast de voordelige 4 wekenkaarten zijn er flexibele leskaarten en is er ook de mogelijkheid om een losse les te volgen.

Wij vragen geen inschrijfgeld en er is geen opzegtermijn. En voor wie wilt zijn er ook hele voordelige halfjaarabonnementen.

Voel je vrij om te komen.

Tijdens de lessen kun je genieten van de heerlijke geur van verschillende etherische oliën en na elke les is er de mogelijkheid om te genieten van een heerlijk kopje kruidenthee.

We werken met kleine groepen en om jezelf te verzekeren van een plekje, zijn alle groepslessen op reservering. De lessen kunnen allemaal online geboekt worden.
 

yoga symbool

Trots zijn we op ons aanbod  van de verschillende yogastijlen en Pilates:

     "Laat je inspireren door je omgeving"
"Zet je blik op de horizon"

" Dare to shine"
"Alles mag er zijn"

Alle lessen

Alle lessen en retraites worden vanaf juli 2022 gegeven in de nieuwe en prachtige yogastudio gelegen aan de Pastoor  Kribsweg 6 op St.Pieter in Maastricht en bij mooi weer worden op zaterdag vanaf medio mei tot september ook buitenlessen gegeven in de mooiste tuin van Maastricht  St.Pietersberg.

Daarnaast bieden wij complete miniretraites op maat gemaakt voor bedrijven vanuit onze prachtige studio of op locatie.

Of wil je graag een vrijdag van 11:30 -16:30 reserveren met een groepje in de studio? Dat kan! Laat het ons weten en we plannen een magic miniretraite samen met jullie in.

 

Vitaliteitsbudget | Ben Vitaal | Bedrijfsfitness Nederland

 

Wij zijn aangesloten bij Ben Vitaal en Bedrijfsfitness Nederland. 

En vaak is er een budget beschikbaar om een bijdrage te leveren aan jouw fitheid en vitaliteit. Vraag bij je werkgever naar het Vitaliteitsbudget.

Door het vitaliteitsbudget kun je extra investeren in jouw vitaliteit. Je besteedt het budget aan activiteiten, diensten en producten die bijdragen aan fitheid en vitaliteit. Daar valt ook yoga onder.

Tarieven online lessen:

  • 10-lessenkaart online € 85,00 en 4 maanden geldig.

  • Losse online les € 9,50.

  • De online lessen zijn op reservering mee te volgen tijdens (zie online rooster) groepslessen.

 

Tarieven groepslessen in de studio:

  • 4 weken kaart voor 1 les per week € 48

  • 4 weken kaart voor 2 lessen per week € 64

  • 4 weken kaart onbeperkt € 72 

  • 10-lessenkaart € 125,00 en 4 maanden geldig.

  • Losse les € 14

  • Er zijn ook voordelige halfjaarabonnementen.

  • Studenten krijgen bij alle kaarten elke keer een gratis les.

Day retraites | Just magic

Laat je een dagje onderdompelen in een oase van rust en ontspanning, en prikkel al je zintuigen! De miniretraites bestaan uit verschillende yogalessen, mindfulness, meditatie en een wandeling. Een heerlijke lunch, en nog veel meer verrassingen. 

Voor meer informatie kun je contact opnemen en krijg je alle informatie.

 

 

Pilates | high bodyshape
Pilates en Yoga, beide hebben veel overeenkomsten met als basis principe de ademhaling. Pilates is een iets meer “down to earth” manier om in contact te komen met je lijf, je bewust te worden van je houding, je spieren flexibel en sterk te maken en te leren werken in details zodat je steeds meer controle krijgt over je lichaam en patronen kan doorbreken.

Je leert te ademen en bewegen vanuit je Power House. Dit zijn je core spieren die je kunt zien als een natuurlijk corset. Er wordt aandacht gegeven aan het lang en soepel maken van de ruggenwervel en het verstevigen van het bekken.

Pilates is een uitdagende en pittige bewegingsvorm die op verschillende niveaus aangepast kan worden.

 

Power yoga | high bodyshape

Power Yoga is een krachtige en dynamische vorm van yoga en geeft je een energy boost. Je voert alle houdingen direct na elkaar uit. Die fysieke houdingen ondersteun je met je ademhaling. Door je aandacht met behulp van je adem te richten op de bewegingen kom je in een heerlijk flow. We beginnnen na de meditatie met een serie zonnegroeten, – Surya Namaskar   waarna afwisselend staande en zittende houdingen worden uitgevoerd.

Ook deze vorm van yoga draagt bij aan je innerlijke rust en daarnaast zorgen de houdingen en flows voor een sterk en soepel lichaam. Als er geen ervaring met yoga is dan is het raadzaam te beginnen met een aantal lessen Hatha en easy Vinyasa flow.

 

Ashtanga yoga LED class | high bodyshape | NE | EN

Bij de Ashtanga yoga LED class worden een vaste serie houdingen aangeleerd. Je lichaam en geest leren bij het praktiseren de serie kennen en hierdoor groeit je concentratie, herkenning en bewustwording in de houding. Ashtanga is een energieke uitdagende en dynamische vorm van yoga. Tijdens de lessen beginnen we met ademwerk of korte meditaties die overgaan in het begin van de practice met staande en zittende houdingen. We eindigen uiteraard met een welverdiende eindontspanning. Balans, lichtheid en algehele gezondheid staan tijdens deze lessen centraal.

 

Kundalini Flow yoga | power & pranayama

Een Kundalini yoga les  bestaat uit een Kriya (een vaste volgorde van houdingen, bewegingen en ademhalingsoefeningen), ontspanning en meditatie. De repeterende bewegingen zijn niet moeilijk, maar dynamisch en energiek, ieder op zijn eigen niveau. Afgewisseld met korte ontspanningen een heerlijke balans.

 

“Het mooie aan Kundalini yoga is dat je in één Kriya al direct een volledige fysieke, mentale én spirituele balans kunt bereiken. Het werkt zo snel en effectief vanwege de compleetheid, balans en energie.”

                                                                       -Yogi Bhajan-

 

Hatha & easy Vinyasa Flow yoga | medium bodyshape 

Variërend van een rustige easy flow  voor meer flexibiliteit, tot een krachtige Vinyasa flow. Dit is een prachtige combinatie van statische en dynamische houdingen. Alle poses doen we in een 'flow' door onze ademhaling te verbinden met de bewegingen. Door de houdingen  en de flow wordt je lichaam krachtiger, soepeler en werken we bij elke les naar een heerlijke eindontspanning toe Savasanah.

 

 

Lunar Flow yoga rejuvenate & relaxing

Met het ‘yin element’ bij Lunar Flow wordt het herstellend vermogen en introspectieve aspect van de serie bedoeld. Het is een les die dynamisch is maar stukken minder dan je gewend bent van de Poweryoga of Vinyasa flow les, maar wel weer dynamischer is dan Yin yoga of Restorative yoga. Het meditatieve aspect van de les zal je helpen de stress van alledag los te laten en de werkweek af te sluiten, zodat je het weekend kunt ingaan met nieuwe energie. Je komt dichter bij jezelf waardoor je je werkelijke behoefte en grenzen beter zult herkennen. Dit helpt in het bewaken en opladen van je energie reserves wanneer dat nodig is. 

De serie bestaat uit een maan groet die wordt opgevolgd door een vaste reeks houdingen; eerst staand, dan zittend, dan backbends met een aantal restorative inversions op het eind. 

De aandacht is vooral op het loslaten van spanningen in het bovenlichaam en polsen, met veel voorover- buigingen en een aangepaste, zachte vinyasa tussen de houdingen in combinatie met relatief veel heupopeners complementair aan de Ashtanga primary series. 

Je zult merken dat deze les je ook helpt bij het herstellen van spierpijn door sport beoefening en dat je je lichaam met zijn natuurlijke mogelijkheden en uitdagingen beter leert kennen wat je weer kunt meenemen in je dynamische yoga beoefening. 

 

Sunrise yoga | energy & pranyama

Sunrise yoga in de vroege ochtend is een verkwikkende en rustgevende manier om je dag te beginnen. De combinatie van ademhalingsoefeningen, stretchoefeningen, yin oefeningen en een heerlijke flow daarna helpt je om je energie te verhogen, je geest te kalmeren en je lichaam te versterken. Na een sessie sunrise yoga voel je je verfrist, geaard en klaar om de dag met een positieve mindset tegemoet te treden.

Yin Yang yoga | bodyshape & mindfulness

Yin Yang yoga combineert het zachte, aandachtige en rustige van yin yoga met het vurige en krachtige van yang yoga. De flow zorgt voor soepelheid en herstel van je lichaam en de rust van de yin oefeningen zorgt ervoor dat je beter kunt omgaan met spanningen, stress, angst en depressies. 

Yin yoga  | mindfulness & flexibility

Observeren, accepteren, loslaten. Bij Yin yoga ligt de focus op de aandacht van je mind en de houding waarin je 3 minuten blijft zitten of liggen. De poses zijn dus meer statisch. Het bindweefsel wordt hierdoor gehydrateerd, en de aanmaak van hyaluronzuur wordt gestimuleerd. Dit werkt verjongend en gaat fixatie en verkorting van de bindweefsels tegen. Vindt jouw rust en werk aan je flexibiliteit tijdens deze heerlijke les.

 

Restorative yoga | healing & relaxing

Restorative yoga is een zachte en helende vorm van yoga die zich richt op diepe ontspanning en het herstellen van het lichaam. Met behulp van props zoals kussens, dekens en blokken, worden de houdingen ondersteund en aangepast aan jouw behoeften. Dit maakt het mogelijk om langere tijd in de houdingen te blijven, waardoor je diepere ontspanning kunt ervaren. De restorative oefeningen in deze vorm van yoga zijn gericht op het activeren van het parasympathische zenuwstelsel, wat zorgt voor een gevoel van rust en herstel. Door de langzame en zorgvuldige bewegingen, worden de spieren ontspannen en wordt de doorbloeding gestimuleerd.

 

Yoga Nidra | healing & rejuvenate

Yoga Nidra is een vorm van yoga die gericht is op het bereiken van totale ontspanning op fysiek, mentaal en emotioneel gebied. Het is een soort liggende meditatie waarbij je in een staat komt tussen slaap en wakker zijn, en waarin je spanning kunt loslaten.

Yoga betekent verbinding en Nidra betekent slaap. Je leert je lichaam en je geest weer hoe het voelt om te kunnen ontspannen.
De lichamelijke voordelen zijn dat je meer in balans komt en je kalmeert je zenuwstelsel. Je zelf herstellend vermogen wordt geactiveerd, je spieren ontspannen, je krijgt meer energie en je hormonen huishouding komt in balans.
Mentaal gezien zal je stress verminderen en komt je geest helemaal tot rust, je kunt ontladen, je voelt je helderder en je kunt beter slapen.

Dit komt doordat je in een Yoga Nidra sessie de rust ervaart die we alleen bereiken in een diepe slaap. Vaak komen we niet tot deze diepe slaap door de stress die we dagelijks ervaren en het stresslevel geen kans meer krijgt om omlaag te gaan omdat we altijd "aan” staan. Bij Yoga Nidra zul je zonder in slaap te vallen deze diepe rust ervaren en heerlijk ontspannen naar huis gaan.
 

 

Intro yoga voor beginners  | rejuvenate & nourishing

Maak kennis met de wondere wereld van yoga in deze heerlijk inspirerende les met verschillende poses en een inleiding in de yogafilosofie. Elke les is weer anders, maar allemaal toegankelijk voor iedere beginner die graag wilt gaan beginnen en zich wil gaan verdiepen in de vele voordelen die yoga te bieden heeft.

 

Body & Mind combi stoel yoga  | relaxing & strenght

Deze yoga (ook voor senioren) biedt talloze vele voordelen. Yoga kan helpen bij het verbeteren van de flexibiliteit. Naarmate we ouder worden, kunnen onze spieren en gewrichten stijver worden, maar regelmatige yogabeoefening kan helpen om de flexibiliteit te behouden en zelfs te vergroten. Daarnaast kan yoga de balans verbeteren en stabiliteit versterken. Yoga kan ook helpen bij het opbouwen van kracht. Sterke spieren zijn essentieel voor het behouden van een actieve levensstijl en het uitvoeren van dagelijkse activiteiten. Met behulp van yogahoudingen kunnen we onze spieren versterken en de algehele kracht vergroten. -Stoel yoga- is een afwisselend onderdeel van deze les.

Het verbeteren van flexibiliteit, balans, kracht en het verminderen van stress door middel van ademhalingsoefeningen. Yoga is een geweldige manier om actief te blijven en te genieten van een gezonde en evenwichtige levensstijl.

Pilates
Power Yoga
Ashtanga yoga LED class
kundalini
Hatha&easy Vinyasa Flow yoga
Sunrise yoga
Yin Yang yoga
Yin yoga
Restorative yoga
Intro yogavoor beginners
Body&Mind 60+
Yoga Nidra
Lunar Flow

Lessen deze week

Dec 11 - Dec 17

S

11

M

12

T

13

W

14

T

15

F

16

S

17
bottom of page