top of page

Willeke Brouwers

foto duidelijker Willeke.jpg

Yoga is een levensstijl en de meeste yoga gebeurt buiten de mat en niet op de mat. In een wereld als de hedendaagse, die veel vraagt en vol afleiding zit van de kern van het bestaan, kan yoga je helpen door het opruimen en weerbaar maken van je mentale staat en je gezonder en sterker maken. In yoga worden de zenuwen gekalmeerd, het brein rustig en de hardheid en stijfheid van de longen losser gemaakt. Yoga brengt het lichaam samen met de geest en laat je hier kracht en vrijheid in ervaren. Toen ik geconfronteerd werd met een rugblessure die niet meer beter zou worden, heeft dat ook een groot effect gehad op mijn mentale staat. Het viel niet te rijmen met een drukke levensstijl en heeft mij gedwongen om dingen op een andere manier te gaan zien en te doen. Op dit punt kwam ik in contact met ashtanga yoga en ik geloof ten volle in de helende werking van deze yogastijl. Ashtanga heeft mij laten zien dat er heel veel mogelijk is als je kijkt naar wat je kan, en niet zo zeer naar wat je niet kan. -B.K.S. Iyengar  zei: ken je capaciteiten en verbeter ze. 

 

โ€‹

โ€‹

Bij Ashtanga yoga is het einde van iedere asana (houding) het begin van de volgende asana. Je werkt met je lichaam, met je adem, je concentratie en je geest. Als je de concentratie verliest, merk je dat in je houding en andersom. Je traint al deze aspecten en dit draag je ook mee in het dagelijks leven. Het leven om je heen zal niet snel veranderen, maar wel hoe je ernaar kijkt. Ik had nooit gedacht dat de yoga, die begon met een uurtje per week, mij zo veel zou brengen. Maar dat is het bijzondere eraan. Elk stapje, hoe klein ook, is een stap vooruit en evenveel reden om gelukkig te zijn. Yoga kun je doen op elke leeftijd, met elke staat van gezondheid. Het komt vanuit het hart. Yoga beoefen je vanuit je intentie. 

 

Ik kijk er naar uit om je te verwelkomen in mijn les!

โ€‹

Groetjes,

Willeke

โ€‹

Willeke geeft op vrijdag de Ashtanga yogales.

โ€‹

โ€‹

โ€‹

 "Ken je capaciteiten en verbeter ze."      

bottom of page